Night On Earth


1991 yapımı Jim Jarmusch filmi.

“Beş şehirde beş taksi, hepsi bir gecede anlatıyor insanın nedenini” bu filmi böyle tanımlayabilirim sanırım, oldum olası sevdiğim diyalog üzerine kurulu filmlerin en güzellerinden. Beş ayrı kısa film^i birleştiren, en az pembe panter tema müziği kadar başarılı bir Night On Earth müziği de var, ve ilk defa bir Jarmusch filminde hareket var!

Winona Ryder^ın, Hollywood^un göbeğinde film yıldızı olma konusunda hiçbir isteği olmayan ve tek hayali tamirci olup bir aile kurmak olan mükemmel bir karakteri canlandırdığı bölüm ile Roberto Benighi^nin tek başına şov yaptığı bölüm gerçekten muhteşemdi. Bir de Armin Mueller-Stahl arada bir oyunculuk dersi verdi, o da epey keyifliydi. Diğer bölümlerse diyaloglardan daha çok hikâyeleri ile etkileyiciydi.

İlk izlediğim Jarmusch filmi Stranger Than Paradise^dır ve ben o zamanlar siyah beyaz^ın sadece siyah olan kısmından zevk almayı öğrenememiş bir insandım. Doğal olarak sıkılmıştım ve o punk adamın böyle sıkıcı filmler yapabilmesine şaşırmıştım. Yıllar devrildi, tekrar izlemedim Stranger Than Paradise^ı ama aklımda birkaç kez tekrar etti, zaten i put a spell on you ile her seferinde o siyah beyaz film beynimde renkleniyordu. Bu tekrarlardan birisinde anladım ki bu film zaten sıkıntının kendisini anlatıyordu ve ben de oltaya düşmüş balıktan farksızdım, zaten sinemaya bakışım da sudan çıkmış balıkla aynıydı.

Orada sıkıntı^yı anlatan Jarmusch, bu filmde de “anlatmanın kendisini” anlatmış, şimdi bunu daha iyi anlıyorum. Boş konuşan, soran cevaplayan, amaçsızca boşalan, kısaca konuşan insanları ve anlatmamız gerektiğini anlatmış.

Bazen canımı sıksa da bu adamın resimleri siyahsa siyahı anlatıyor ve ben durdukları yeri seviyorum..

3 yorum:

  1. adam kesher said,

    bu film o kadar güzel o kadar rahat bir filmdir ki zorlu geçen bir günden sonra odayı karartıp arkanıza yaslanıp izlenecek sizi sinemaya doyuracak, güldürecek çok kaliteli bir filmdir. benim favori bölümüm paris'tir. Isaach De Bankolé'ün beninli kafası espirisi çok güldürmüştür beni.

    on 5 Haziran 2007 20:44


  2. Emre said,

    en sevdiğim 3 yönetmenden biri olan jarmusch'un mystery train ile beraber en renkli filmi diyebilirim. benim favori bölümüm winona ryder'ın oynadığı ilk bölümdü.

    on 8 Haziran 2007 23:53


  3. lady shave said,

    muhteşem bir film diğer her jarmusch filmi gibi..
    5 ayrı şehirde 1 gece de yaşanan 5 hikaye..
    anlatılan hikayelerden ya da bölümlerden favori bir bölüm çıkaramıyorum.. hepsi o kadar iyiydiler ki, biri olmadan diğerinin hiçbir anlamı olmayacakmış gibi..

    on 19 Aralık 2010 02:04