Ağır Roman




Mustafa Altıoklar filmi olması sizi şaşırtmasın: 1997 yılında, -ki ben çocuktum- deşti bu film birçoklarını.. Metin Kaçan'ın aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan ve ertelenmiş, itilmiş, unutulmaya yüz tutmuş kenar kimliklerin gerçeklerini; düğünüyle, cenazesiyle, acısıyla, tatlısıyla, yangınıyla, talanıyla aktaran enfes bir dram.

Dram, çünkü kahkahalar bardakları kırıyor.. Tina rolündeki süpersonik performansıyla nice kevaşeye taş çıkartan ve bu filme sinema macerasındaki en uzun çalışma süresini ayırdığını söyleyen Müjde Ar; Gıli Gıli Salih rolüyle "yürrü be oolum" dedirten Okan Bayülgen; asabi berber, yalnız baba tandansını çilek reçeli gibi hissettiren Savaş Dinçel ve diğerleri..

Gerek casting, gerek soundtrack açısından oldukça zengin bir yapım Ağır Roman:
"eşcinsel arkadaş" rolüne küçük İskender'den, mahallenin bıçkın delikanlısı rolüne Burak Sergen'den daha uygun isimler düşünemiyorum.. Filmin Puma Zehra'sı Aysel Gürel'in sözlerini yazdığı ve Yusuf Taşkın'ın bir Fatih Akın filmi olan Duvara Karşı'da seslendirdiği "Ağla Sevdam" ismindeki güzellik burada da melodik olarak kendine yer bulurken, Demet Sağıroğlu'nuın filmin final kısmına "cuk!!" efektiyle oturan "Bir Vurgun Bu Sevda"sı içinizi kızartıyor..

Kapı gıcırtısına göbek atan "Kolera Sokağı" sakinlerinin, Gaftici Fethi (Zafer Algöz) ile coştuğu sahnelerde yüzünüz genişliyor.. "Reis" rolüyle karşımıza çıkan ve film boyunca "senin var ya taaa" şeklindeki cümlelerimize muhatap olan Mustafa Uğurlu'nun muhteşem performansı içinse söz bile söylenemez zaten..

Lirizmin dozajının arttığı yerlerde duyduğunuz başıboş sözleri ise Mustafa Altıoklar ile küçük İskender beraber yazmışlar..
Demem o;

bir ağır roman, bir ağır filmi doğurmuş.. İzleyin, izletin..

3 yorum:

  1. ceninq said,

    "ağla sevdam, ağla zorba bu dünya"
    ağıt gibi, yusuf taşkın acıya ağıtı seslendirmiş gibi..
    türk sinemasının en "gerçek" filmlerinden biridir.."gebermek" kelimesiyle çok özdeşleştiririm bu filmi dolu dolu gebermek..tekrar tekrar izlemek gerek.

    on 6 Haziran 2007 20:48


  2. SE7IN said,

    ben de çocuktum mustafa altıoklar seyredeni yardığında o zaman izlemiş de yarılmamıştım, muhtemelen anlamamıştım bile. 10 sene geçti bir ay kadar önce yine izledim. bu kadar gerçek yerli filmin az bulunacağına karar verdim. en küçük detaylarla bile oynamışlar. örnek? altıoklar taifesi ot içip savururken o manalı manasızlıklarını kağıdın bir kenarı fazla yanar hemen bir parmak ucu tükürmesiyle hallediverir mustafa bey sorunu.

    diyaloglara gelince en unutulmazı:
    salih: hastayım sana!
    tina: geçmiş olsun! =)

    on 7 Haziran 2007 11:49


  3. _kentaur_ said,

    ah ah, se7in le beraber izlemiştik hatta, onceki gun demet filmin sonundaki şarkıyı soyledi de televizyonda yine bi izleyesim geldi,roman damarlarım kabardı...yaşasın kolera sokağı, the best lerden...

    on 17 Eylül 2007 11:53