Küçük Kıyamet


Küçük Kıyamet sinemamızın kardeş yönetmenleri Taylan biraderlerin son filmi.

Bir önceki filmleri Okul'u izlemeye teşebbüs ettikten sonra Küçük Kıyamet^i izlemeye karar vermek benim açımdan epey zor oldu. "Okul" öncesi bir farklılık beklediğim Türk korku sinemasında her şey yine aynıydı ve her şey yine berbattı, "bu türde asla adam olamayacağız" diye düşünmeye başlamıştım ve adam olmamız için gerekenleri zaten bilmiyordum, bilsem el atardım..

Küçük Kıyamet^i izlemeye karar vermemin en önemli nedeni Deprem ile ilgili olmasıydı, her milletin sineması kendisini yaralayan olaylardan etkilenmiştir. Abd gibi ülkeler bu olayları genellikle yeniden yaratıp aşk hikayesi sosuyla sunarken, bir türlü bitmeyen savaşlarını çok temiz anlatabilmeyi başarmıştır Balkanlar. Biz ise ülke olarak yaşanan olaylarımıza sinemasal bir dokunuş yapmadan onları gerçekliği ile kabul edip yılda bir kez mumlarla hatırlamayı sürdürmekteydik, bu yüzden de birçoğumuzun unutmadığı o 45 saniyeyi hatırlatacak bir film benim için önemliydi, izledim..

Öncelikle filmin gerilim atmosferi yaratmakta başarılı olduğunu söyleyebilirim, her ne kadar terk edilmiş kasaba ve mezarlık gibi mimlenmiş öğeler kullansa da İlker Aksum^un başarılı oyunculuğu sayesinde seyirci etkileniyor ve bir yandan deprem^in bu kadar kolay geçiştirilmesine kızarken (!) diğer yandan gelişen olaylara anlam vermekte zorlanıyor. Korku sinemasının en önemli kaynağı olan bilinmeyenler gittikçe artıyor. Özellikle filmin ortasında bir replik var ki, filmin diğer bütün başarısız repliklerini unutmamızı sağlıyor;

- Korkuyor musun abi, korkma. Yer var gök var, arada da biz varız..

Başak Köklükaya ve üzerine afacan/afakan rolleri yapışmış olan İlker Aksum filmi gayet iyi kaldırmışlar, sürpriz sonu ile zaman zaman çuvallasa da senarist Doğu Yücel de teşekkürü hakediyor.

Deprem ile ilgili cesur ve farklı bir deneme yapılmış, bir yönden öncü olması ile de önemli bir film. Ayrıca beklediğimden daha iyiydi, Taylan çocuklar deneye yanıla sinemalarını oluşturacaklar belli ki, "Okul" kötü bir denemeyken Küçük Kıyamet iyiye daha çok yaklaştıkları denemeleri olmuş, yine de belirli bir stil oluşuyor, takip edilmesi gerektiği kanısındayım..

3 yorum:

  1. Emre said,

    Okul filmi, görse açıdan oldukça başarılı bir film olmasına karşın senaryo açısndan yeni bir şey sunmayan kanımca başarısız bir filmdi. Fkat küçük kıyamette kardeşler bu durumu biraz aşmışlar ve ortaya her iki açıdan da (birde oynuculuklar çok iyiydi) sağlam bir film çıkmış. Baştan sonra heyceanı en üst düzeyde tutmayı başarabiliyorlar. Deprem sahnesi de çok iyi çekilmiş bir sahne. Fakat ülkemiz sinemasın da iyi aşk filmi yada korku filmi çekmek ukalalık sayıldığından;(öyle bilinçli(!) bir toplumuz ki biz devamlı tarihle hesaplaşan, ülke sorunlarını anlatan sanat eerlerini kıymetlendiririz) bu filmde bence hakettiği ilgiyi ve değeri görmediği kanısındayım.

    on 13 Haziran 2007 11:22


  2. Aysedune said,

    dylan dog' a katılmakla beraber şunu eklemek istiyorum;
    bu film deprem üzerine bir film değil, ölüm üzerine bir film. Taylan kardeşlerle yapılan bir söyleşide bizzat şahit oldum söylediklerine, sağlam kaynaktan (birinci ağızdan)dinliyorsunuz:)

    Aslında bu kadar insanın bu filmi beğenmemesinin nedeni, ekranda bir korku filmi görmeyi beklemeleri, ama bu filmin türü korku değil kesinlikle, en acımasız bakışla bile psikolojik bir gerilim filmi.
    Ayrıca hem senaryo, hem oyunculukların başarısını tekrar ederek, filmin müziklerinin de ayrı bir alkışı hakkettiğini düşünüyorum. Kevin Moore'un yaptığı sade müzik, hem atmosfere çok uygun hem de izleyeni filme bağlama açısından çok başarılı.

    Bu filmin kıymetinin gelecek yıllarda artacağına inancımı koruyorum çünkü Taylan kardeşlerin sinemayı çok iyi anladığını düşünüyorum. Ne yapmak istediklerini çok iyi biliyorlar.
    Okul filmindeki gibi enselerinde Sinan Çetin baskısı olmadan neredeyse tamamen özgürce yapılmış, Taylan biraderlerin en yapmak istediklerini yapabildikleri bu filmin, bir takım pazarlama kaygılarıyla, "korku" ve "deprem" filmi olarak lanse edilmesine ise çok üzülüyorum.

    on 31 Ağustos 2007 17:24


  3. lady shave said,

    İlker Aksum müthiş bir performans göstermiş.. zaten harika bir oyuncu olduğunu her fırsatta kanıtlıyor..
    bende izlemek için baya direndim bu filme.. ama sonunda izlemeye karar verdim.. filmin gerilimli etkisi hemen içine alıyor sizi.. İlker Aksum'un mezarlıktaki surat ifadesi aklıma geldikçe, günlerce uyuyamamıştım..

    on 19 Aralık 2010 17:24