Hot Fuzz


2007 yapımı Edgar Wright filmi.

“Nicholas Angel (Simon Pegg), işinde son derece başarılı bir polis memurudur. Londra’da kazanmadığı ödül, almadığı onur madalyası ve neredeyse tutuklamadığı insan kalmamıştır. Diğer polis memurlarına oranla %400 daha fazla tutuklama yapan Angel kanunları gevşetmemesi nedeniyle polis teşkilatının imajını zedeler ve bu başarılarından ötürü Stanford kasabasına çavuş olarak gönderilir!

Yıllardır en güzel kasaba yarışmasının birincisi olan ve C ile başlayan kelimenin 20 yıldır telaffuz bile edilmediği, her şeyin kendi kendine icabına bakan bir yerdir Stanford. Fakat Çavuş Angel geldiği ilk günden itibaren o muhteşem yetenekleri ile görünen kısmın altına inmeyi başarır ve Stanford^ın aslında o kadar da huzurlu bir yer olmadığını gösterir.”

Şimdi film için böyle bir giriş yapınca son derece ciddi bir Bruce Willis filmi bekliyorsunuz belki, haklısınız da.. Bu konulara sahip filmler milyon dolarlık gişelerle her sene tekrar tekrar gösterime giriyor. Su katılmamış aksiyon, ölmeyen süper kahramanlar ve silahlar her zaman ilgi çekiyor. Ama bu film başka, bu film diğerlerinin ne kadar ucuz olduğunu öyle güzel ve esprili bir dille anlatıyor ki aslında su katılmamış aksiyon sinemasının suyunun çıkmasının ne kadar komik olduğunu görüyoruz.

Filmin bazı noktalarında ciddi anlamda gözlerim yaşardı, klişelerin hepsini finaline saklaması ve film boyunca Angel^a sorulan soruların tamamının yanıtını vermesi gerçekten çok güzeldi. Final sahnesindeki tüm zamanların en önemli klişesi de tam sona yakışır cinstendi. Simon Pegg insanını artık görünce gülmeye başlıyorum ben, yine harika bir oyunculuk çıkarmış. Polis memuru Danny Butterman rolüyle de Nick Frost süper eşlik ediyor.

Filmi diğer “tüm filmleri az biraz eleştirelim parayı bulalım” filmlerinden ayıran en önemli unsur sanırım eleştirme şekli ve zekası, Shaun of the Dead sonrası yine çok başarılı bir komedi çıkmış ortaya, zamanı güzelleştiriyor.

Not: Nick Frost^un Keanu Reeves olduğu sahne filmin en çok güldüğüm sahnesiydi..

6 yorum:

  1. shaun of the dead kadar başarılı olamasa da son derece eğlenceli bir filmdi...
    simon!dan çok nick'e hastayız biz :)

    ingilizler komedi işini ele almalı bence, muhteşemler...

    on 16 Ağustos 2007 11:59


  2. oinone said,

    Bu yilin diger absurd eglencesi Death Proof'la karsilastirirsak (niye boyle karsilastirmalar yapiyosak bilmem) 1000kat daha komik ve eglenceli buldugum yine oldukca basarili bir Edgar Wright filmiydi.(ki Death Proof'u da sevmistim) Benim de yer yer gozlerim yasardi valla. simon pegg kucuk apple martin'in vaftiz babasindan kat kat fazlasi oldugunu gozumuze sokuyor adeta.

    on 17 Ağustos 2007 21:39


  3. Emre said,

    Kötü bir sinemada izlememe karşın oldukça keyif aldığım bir film oldu.. Yer yer shaun of the dead'i aratsa da çizgilerini bozmamışlar..ben bu ekipten şimdi de bir savaş filmi yada bilimkurgu paradosi bekliyorum..

    on 26 Ağustos 2007 13:37


  4. Hot Fuzz, Shaun of The Dead'den daha komik. S.O.T.D.'de yer yer komediye ara verildiği yerler oluyordu ama Hot Fuzz'da hız hiç kesilmemiş. Ayrıca filmde yer yer Rodrigezvari sahnelerde var zaten kendisi rodrigez'in iyi arkadaşı ve grindhouse projesinde fragman çekmişliği de var.

    Ayrıca izlemeyenlere ekibin ilk filmi Spaced'i de şiddetle öneriyorum.

    on 26 Ağustos 2007 14:52


  5. mordevrim said,

    Edgar Wright bana göre artık takip edilmesi gereken bir yönetmen haline geldi. Haavi'nin de bahsettiği gibi hem bu filmde hem de Shaun of Dead'de film klişelerinin kullanımları bile yönetmeni gözümde yüceltiyor.

    Yönetmenin son filmi, bir marvel karakteri olan Ant Man'i (küçülerek böceklerle iletişime geçen kahraman)ise merakla bekliyorum.

    on 7 Mart 2008 15:19


  6. lady shave said,

    sonsuz kahkahalar atmak istediğim birgün buldum bu filmi, aldığı yorumlar, elştirilr tam istediğim tarz bir komedi olması yönündeydi ama ben film süresince hiç güldüğümü hatırlamıyorum.. yani hiçç komik ve de etkileyici bulamadım bu filmi..

    on 19 Aralık 2010 17:05