Tonari No Totoro












Hayao Miyazaki’nin 1988 yapımı animasyon filmi. İzlediklerim içinde yönetmenin en sevdiğim filmi oldu Komşum Totoro. Keşke çocukluğumda izleyebilseydim diye hayıflandım filmi izlerken. Çünkü bu filmi çocukken izlemiş biri sanırım çok farklı bir çocuk ve bambaşka bir yetişkin olurdu. Tabi filmden etkilenebilmeniz için öncelikle bazı şeylere inanmanız gerekiyor; mesela baykuş ayı ve daha pek çok hayvan karışımı bir yaratık olan ve yüzünü herkese göstermeyen ancak bir ağaca gidip de "onu görmek istiyorum lütfen" derseniz görebileceğiniz Totoro’nun varlığına, içine gömülüp rahat koltuklarına oturacağınız kediotobüs’e, Totoro’nun göğsüne atlayıp onunla rüzgar olup uçabileceğinize ve gülerek, kocaman kahkahalar atarak korktuğunuz yaratıkları kaçırabileceğinize.. Son olarak da masallara inanmayı sürdüren iflah olmaz bir yetişkin olmalısınız.. Eğer tamam diyorsanız devam edelim..

Satsuki ve Mei anneleri hastanede olan ve babaları ile birlikte ormanın içindeki bir evde yaşayan iki çocuktur. Sürekli hoplayıp zıplayarak çocukluklarının tüm heyecanı ile doğanın güzelliğini keşfederler, biz de onlar sayesinde Miyazaki’nin hayal gücünün güzelliğini.. Kesinlikle karakterlerine ruh veriyor Miyazaki, çünkü Mei benim şu ana kadar sinemada izlediğim en canlı çocuk karakter. Filmi izlerken bir an bile onların gerçek olmadıklarını düşünmedim. Miyazaki’nin bütün çocuk karakterleri gibiler; hayal güçleri geniş, bitmeyen heyecanları, enerjileri var ve tabi ki sorumluluk duyguları gelişmiş, fedakar ve çalışkanlar, gerçeklerle baş etmeyi biliyorlar.

Filmden sonra tekrar çocuk olup bu filmi bir kez de o zaman izleyip tekrar büyümek istedim, ve Mei ve Satsuki ile birlikte bağırmak;

“- Rüya gibiydi

- Ama rüya değildi

- Rüya gibiydi

- Ama rüya değildi…”


* Miyazaki filmleri gösterimi Beyoğlu Alkazar Sineması’nda 2 Ağustos’a kadar devam ediyor.

2 yorum:

  1. Sayın HayalMeyal biliyorsunuz ki dünden beri üstünüzdeki neşeden bir parça kendi üstüme çekebilmek için ciddi bir uğraşı verdim. Yarattığınız heyecanın peşinden sürüklenirken karşılaşacağım şey^i çok seveceğime inanmıştım elbette..
    Şimdi durduğum yerde gözlerimin bir an öncesinden daha fazla parladığına eminim..
    Parlaklığının bir parçasını da sanıyorum ki gözümden akmayı başaramayan hüzünden alıyor..
    rüya gibi ama rüya değil haykırışıyla eşlik eden
    kahkahalar , sessizlikle kanatlarını çırpan kelebekler , totooooro nidasıyla uyanan çocuk gözlerim , hayal meyal hatırlamak her şeyi..
    miyazaki^ye teşekkür ederken bir de size ediyorum :)

    on 29 Temmuz 2007 12:56


  2. oinone said,

    ghibli studyosuna profilden kapak olmustur bu baykus-ayi kirmasi ayrica (;
    bugun bir arkadastan kulagima takilan alintiyla bitireyim 'Miyazaki olmesin..'

    on 30 Temmuz 2007 19:06