Voksne Mennesker


Dagur Kari'nin Noi Albinoi'den sonraki filmi. Türkçe'ye "Tutunamayanlar" diye çevrilen film bazılarının burun kıvırarak söylediği gibi hikayesini küçük küçük anlatan samimi bir film. Graffiti yaparak yaşamaya çalışan "disleksi" hastası Daniel'in bir türlü yoluna girmeyecekmiş gibi görünen hayatının hikayesidir bu. Sanki toplumdan farklı olan karakterlerine bir de farklılıklarını vurgulayacak hastalıklar yakıştırmayı seviyor gibi yönetmen. Siyah beyaz olan bu filmin renklendiği tek bir sahne var, güneşin sevgilinin kızıl saçlarında dolaştığı andır bu. Hiçbir şey eskisi gibi değildir artık, aşk yine -bir tek onun yapabileceği şekilde- her şeyi değiştirmeyi başarmıştır.

6 yorum:

  1. Emre said,

    yaklaşık iki yıl önce bursa'da gezici festivalde seyretmiştim. albino noi kadar sevmememiştim bu filmi; ama yine de güzel filmdi. En azından marjinal karekterleri olan bir filmdi.

    on 9 Haziran 2007 14:53


  2. hayalmeyal said,

    bu başka yerde yazılmış bir yazıydı biraz da deneme amaçlı konuldu buraya, ilk yazı olunca da hemen duygusal bir bağ oluştu ve hadi kalsın bari denilip bırakıldı.
    çok iddialı değil, ama güzel anlara sahip hoş bir film bu. dagur kari "aşk hikayelerinden nefret ediyorum artık" dedi yakın zamanlarda üzdü bizi, oysa sevmiştik bu filmi.

    on 9 Haziran 2007 15:41


  3. Acaba bu filmi nerede bulabilirim? Geçen seneden beri izlemek istiyordum...

    on 18 Nisan 2008 10:37


  4. hayalmeyal said,

    bildiğim kadarıyla dvd'si var piyasada, "dark horse" adıyla arandığında belki daha kolay bulunabilir.

    on 18 Nisan 2008 17:57


  5. Teşekkürler açıklama için...

    on 18 Nisan 2008 18:00


  6. lady shave said,

    Digur Kari'yle bu filmde tanıştım..
    dvd'sini gördüğümde afişine tav olmuştum.. izlemek kolay ve zvkliydi.. kızın pastanede kafasının güzel olduğu, Daniel'ın arabasından sarkış sahnesini unutamam.. :) doğaldı herşey..
    Noi Albinoi filmini henüz bulamadım ama yakın zamanda edinip izlemeyi çok istiyorum.. fazlasıyla övgüler aldım bu film hakkında..

    on 19 Aralık 2010 03:19