Coffee and Cigarettes


11 kısa "episod" dan oluşan bu jim jarmusch filmi adeta kahve ve sigara'yı kutsuyor, ulu bir obje haline getiriyor. Kahve yada sigara yada her ikisi bizi bir nevi hayattan koparıyor.. farklı bir ruh çemberine alıyor. Mesela hiç bir diyeceği olmadığı halde arkadaşı yanına çağıran adam gibi ..arkadaşı soruyor "bir sorunmu var ?" "yoo bir problem yok." "o zaman niye çağırdın?" "hiç öylesine" evet "jarmusch" da bir nevi bize bunu anlatmaya çalışıyor. Ben sizi filmime davet ettim ama niye davet ettiğimi bilmiyorum, öylesine izleyin işte filmi diyor..bu sanatta yada sinemada yüce şeyler peşinde koşanlar için pek akla yatkın gelmese gerek.. niye vaktimi bu şaçmalığa harcıyım deme hakkına sahip bir çok kişi, tıpkı alfred molina'nın karşısında oturmuş onun kuzeni (bunu alfred molina iddia ediyor) steve coogan gibi. Tüm bu anlatılanların birer şaçmalık yada vakit kaybı olduğunu düşünebiliriz ama aslında bu saçmalıklar bizim hayatımızın birer parçası. insanoğlu ne zaman ciddi konuşmaya başlarsa bir süre sonrada o derece saçmalamaya başlar hayat birer saçmalıktır aslında yada tepkisizliktir. Yuvarlak bir masadaki porselen bardakta kahvedir yada bıraktığımızı iddia etmemize rağmen keyifle içilen bir sigaradır. Aslında hayatın kendisi bir "deliryum" dur. Tıpkı Bill Murray'in başına gelen gibi hepimiz birer deliryum'uz aslında...

5 yorum:

  1. CUNEYT said,

    Film kadar soundtrack de basarılı

    on 25 Nisan 2007 21:17


  2. hayalmeyal said,

    kesinlikle tüm jarmusch filmleri gibi arkadaşlık kurarak sevilebilecek bir film bu. hele ki koyu bir kahve severseniz bir fincan kahve alıp karekterlere eşlik edersiniz. hepsi bu.

    on 1 Mayıs 2007 12:01


  3. _kentaur_ said,

    jarmush tan bi de broken flowers izlemek lazım ki bill murray'ı biraz daha sevelim..

    on 31 Mayıs 2007 17:27


  4. Adsız said,

    Doğrusu, Dead Man, Down by Law ve Broken Flowers'tan sonra Coffee and Cigarettes'ı izledim. Pek beğendiğimi söyleyemem. Bir film olarak zorlama buldum. Yani şimdi tamam herşeyin herşeyle bağlantısı yok hayatta ya da gevezeliklerimizin bini bir para da ama yani bilader film çekiyorsun değil mi?

    Çok savruk buldum ben filmi. Haddinden fazla savruk.

    Ayrıyeten Jarmusch'un Tom Waits hayranlığı da bıktırdı bir yerden sonra. Waits'i sever sayar başımızın üstüne koyarız ama ondan oyuncu olmaz bence. Bir tek Down by Law'da sevdim ben Waits'i.

    Dead Man ile ilgili vaktiyle şurda bir şeyler karalamıştım ben de:

    http://seyrussefer.wordpress.com/2007/07/27/dead-man-ve-johnny-depp/

    Bakan eden olur diye söylüyorum.

    on 30 Temmuz 2007 13:36


  5. lady shave said,

    bu filmi henüz izleme şansım olmadı.. ama en kısa zamanda arşivime ekleyip izlemek istiyorum..
    kahve ve sigarayı çok severim.. ayrıca Jarmusch'a da bayılırım.. eminim filmi de beğeneceğime..
    benimde sana tavsiyem izlemediysen down by law ve dead man..

    on 19 Aralık 2010 02:07