Batman Begins


Başrollerinde Christian Bale, Michael Caine, Tom Wilkinson ve Morgan Freeman’ın yer aldığı 2005 yapımı Christopher Nolan filmi. Film Bruce Wayne’in nasıl Batman olduğunu anlatmaktadır.

Babasını ve annesini küçük yaşta bir soygun sırasında kaybeden wayne, daha sonra suçu ve insanları suça iten sebepleri anlamak için dünyanın çeşitli ülkelerinde çetelerle birlikte küçük çaplı suçlar işlemeye başlar ve hapse düşer. Tahliye gününde Ra's Al Ghul tanışan Wayne, dünyada suç oranlarının çok fazla arttığı şehirleri yok etmeye çalışan bir birliğin başına geçmek için çağrılır. Orada her türlü eğitimi alan Bruce Wayne daha sonra, yok edilmesi planlanan Gotham şehrinin hala umudu olduğunu düşündüğünden Gotham’a dönerek orada suçlara karşı bir simge olmaya karar vermiştir.

Bence bugüne kadar yapılmış en güzel Batman filmidir. Filmin en büyük başarılarından biri diğer Batman filmlerinin aksine Batman’i ve düşmanlarını insani bir şekilde anlatmasıdır. Nerdeyse fantastik öğeleri hiç kullanmadan Batman’i ve Gotham şehrini çok güzel bir şekilde anlatmayı başarmıştır. Film doğru şeyler bir araya geldiğinde (para ve cesaret) , doğru şeyler yapmaya çalışan bir adamın neleri değiştirebileceğini göstermektedir

2 yorum:

  1. Deniz said,

    bir çizgi kahraman delisi olarak, batman aralarında en sevmediğimdi. nedense hep itici gelirdi bana, o kasıntı tavırları falan. tokatı çarpasım vardı yıllardır ama bu filmle beraber kayboldu. meğersem onunda zayıflıkları varmış, o da insanmış, o da bizdenmiş, üstelik süper gücü olmadan kendi çabasıyla gelmiş bugünlere. affet beni batman, böyle olduğunu bilmiyordum):

    on 30 Aralık 2007 10:27


  2. hayalmeyal said,

    süper kahramanlara ilgim yoktu pek, ama bu filmle ben de batman'i sevenlerdenim, hatta diğer batman filmlerini de bu filmden sonra izledim.
    sonunda benim de bir süper kahramanım oldu bu film sayesinde.

    on 9 Ocak 2008 11:48