Spider-Man 3


Son Spider Man filmi, başarılı bir film olmakla beraber belli noktalarda kantarın topuzunu kaçırmıştır. Çizgi romanlarını okuma ya da çizgi filmlerini seyretme fırsatını çok fazla bulamadım. O nedenle "Venom nasıl bir karekter, seride nasıl olması gekirdi" gibi, forumlarda ve sözlüklerde tartışılan bu konuya fikrim olmadığı için giremeyeceğim. Ben filmin karşımda duran salt halini eleştirmek istiyorum şimdilik. Bir kere romantizmin dozu kaçmıştır bu filmde. Evlilik ve karşılıklı sevgi üzerine kimi zaman gereğinden fazla göze batıcı konuşmalar var. Hele bir köprüde ağlama sahnesi var ki ben bir an farklı bir film izliyormuş havasına kapıldım. Senaryo açısından Spider Man'in bu kadar sıradanlaşmasına rağmen en azından Sam Raimi'nin iyi yönetimi ve oyuncuların başarılı performanslarıyla filmin seyir zevki düşmüyor. Aksiyon açısından bakıldığında serinin en hareketli filmi olduğu da bir gerçek. Her açıdan çok iyi bir film olduğunu düşündüğüm ikinci filminden sonra üçüncü film beklentilerimi çok fazla karşılayamadı. Spider Man'in siyah kostümü içerisinde gerçek anlamda kötülük yapmasını beklerdim ben. Bir de istemeden de olsa şu venom olayına girecem yine. Bence venom karekteri senaryonun bu şekliyle bu filmde çok gereksiz bir karekter olmuş. Çıkışı gibi gidişi de aniden oldu. Keşke hiç konmasıydı da serinin bir sonraki filmine saklansaydı. Filme kattığı gerçekten hiç bir şey yok aksiyonu yükseltmek için yapıştırılmış gibi geldi bana. Sonuç itibariyle senaryodaki bu zaaflar görmezden gelindiği takdirde çok keyif alınılacak bir film. Ama ben şahsen Spider Man izlerken sadece keyif değil ikinci filmde olduğu gibi muazzam bir sinema başarısı da bekliyorum. Umarım serinin bir sonraki filmleri daha sıçık bir vaziyete gelmez.

1 yorum:

  1. oinone said,

    ben de aynen hic bir cizgi romanini takip etmemis sadece cizgi filmden ordan burdan gordukleriyle bir spider man severi olarak gereginden fazla komik buldum filmi. finaldeki dovuste bir ben bir haavi yoktuk zaten (; boyle bol kahramanli dovusler iyi guzel cizgi romanda daredevil falan da gelirmis de amerikan bayragi arka planda spider man ordan buraya sicrarken, bu gucu yer yer alkislayip yer yer hickiriklara bogulan aciz amerikan halki ise ayri bir sinir bozucuydu.
    ben yine de saimi'yi takdir ettim. tobey her sahnede siritmis gibi durmus ama adamin dudak yapisi oyle napalim (; kirsten valla yine cillop..
    bu seri bu elemanlarla burda biter bence devami gelirse nasil olur bilemem..

    on 9 Mayıs 2007 22:02