27. Uluslararası İstanbul Film Festivali #2


İstanbul Film Festivali sona erdi, ödüller sahiplerini buldu. Bakalım Yumurta'nın Altın Lalesi de tartışılacak mı? Tatil Kitabı'nı izleyemedim, ancak merakım iyice arttı. Ödüller;

“Sinema Onur Ödülü”; Alexander Sokurov

Uluslararası Yarışma:

Altın Lale Ödülü; “Yumurta” (Semih Kaplanoğlu)

Jüri Özel Ödülü; “Tehlikeli Oyun / Die Welle” (Dennis Gansel, Almanya)

Ulusal Yarışma:

En İyi Türk Filmi; “Tatil Kitabı” (Seyfi Teoman).

En İyi Yönetmen; “Nokta” ile Derviş Zaim.

En İyi Kadın Oyuncu; “Gitmek” filmindeki rolü ile Ayça Damgacı.

En İyi Erkek Oyuncu; “Ara” filmindeki rolü ile Serhat Tutumluer.

Jüri Özel Ödülü; “Ara”.

Uluslararası Film Eleştirmenleri Birliği FIPRESCI Ödülleri:

Uluslararası Yarışma; "Ben X" (Nic Balthazar, Belçika).

Ulusal Yarışma; “Tatil Kitabı” (Seyfi Teoman).

Sinemada İnsan Hakları yarışmasındaki Avrupa Konseyi Sinema Ödülü (FACE):

Kör Dağ / Mang Shan” (Li Yang, Çin)

Radikal Gazetesi Halk Ödülü:

Uluslararası Yarışma; “Yumurta” (Semih Kaplanoğlu)

Ulusal Yarışma; "Ulak" (Çağan Irmak).


kaynak; iksv.org

6 yorum:

  1. Unknown said,

    Yumurta'nın aldığı her ödülle daha da geriliyorum..

    on 21 Nisan 2008 15:32


  2. hayalmeyal said,

    altın lale'yi kazanmasını ben de beklemiyordum hiç. aslında -henüz izlememiş olsam da Michel Gondry'ye olan sonsuz güvenimden- "Be Kind Rewind" filminin kazanacağına inanıyordum. bu yüzden şaşırdım, ama sevindim de.

    on 21 Nisan 2008 17:14


  3. hayalmeyal said,

    ayrıca Mýrin de kazansa sevinirdim.

    on 21 Nisan 2008 17:17


  4. kristensenn said,

    Her ne kadar merakla bekliyor olsam da, Be Kind Rewind'ın -genelde, jüri kriterlerince "sanat filmi" olarak nitelendirilen filmler rağbet gördüğü için- seçilemeyeceği geçiyordu aklımdan. Ama ödülü Yumurta'nın almasına cidden şaşırdım.

    Bir de filmi izlemedim ama marjinal olarak nitelendirilen bir konuya değindiğinden, ödülü XXY alabilir gibi gelmişti. Ancak ben olsam tek bir filme vermezdim bu ödülü. En azından bu sene.

    Tatil Kitabı'nı ise Be Kind Rewind'dan bile fazla merak ediyorum. Ortaya özgün bir şey konmuşsa cidden sevineceğim, zira "çocuk" temasını işleyiş açısından, Beş Vakit ile Babam ve Oğlum filmleri arasında kalınmamış olmasını umuyorum. Haftaya göreceğiz sanırım.

    on 21 Nisan 2008 23:39


  5. hayalmeyal said,

    bence de bu yıl ödül paylaştırılmalıydı.
    "tatil kitabı" gösterime mi giriyor? ben bir süre daha bekleyeceğiz sanıyordum.

    on 22 Nisan 2008 09:47


  6. kristensenn said,

    Evet, son duyumlara göre bir süre bekleyeceğiz.

    on 22 Nisan 2008 22:06